חיפוש

ירשתם בית – מתי מותר לכם להתחיל בשיפוצו

קיבלתם דירה בירושה, עם כל העצב של פטירת האדם הקרוב אליכם, מגיע לכם מזל טוב… דירה במתנה היא חלומם של הרבה אנשים. ריכזנו כאן מידע על השאלה: מתי אפשר להתחיל שיפוצים בדירה שהתקבלה בירושה? כמובן שהתשובה תהיה תלויה ביתר היורשים גם. מוזמנים להתחיל. 

 

האם למכור דירה בירושה?

קבלת דירה בירושה יכולה להגדיל באופן משמעותי את הכנסות היורש. לאחר הירושה, יש לכם שתי אפשרויות: או למכור את הנכס ולהנות מכספי המכירה (אל תשכחו שצריך לשלם לא מעט מס למדינה על עסקה כזו), או להשכיר את הנכס ולהנות כל חודש מדמי שכירות קבועים.

מה עדיף על מה? אם אתם היורשים היחידים, ההחלטה היא בידיים שלכם, אך אם יחד איתכם יש עוד יורשים, תצטרכו להגיע להחלטה משותפת. לפעמים הצוואה עצמה תכלול הוראות למימוש הנכס. אך אין ספק כי לפני קבלת ההחלטה יש לקחת בחשבון מספר דברים:

  • מצב הנכס – מרבית הדירות המתקבלות בירושה, תוחזקו ברמה נמוכה, לרוב קשיש היה גר בהן והוא תיחזק את דירתו בכוחותיו הוא, כך שיש צורך בשיפוץ הנכס בכדי להצליח להשכיר אותו למגורים. גם אם מתכננים למכור את הנכס, כדאי לזכור כי שיפוץ הנכס מעלה את ערך הנכס משמעותית וזו דרך יעילה להנות מהשבחה של נכס.
  • המיסים הנדרשים לתשלום – על רכישת דירה צריך לשלם מס רכישה. על הורשת דירה, ישנו פטור מתשלום המס. אך בעת מכירת הנכס, יהיה צורך בתשלום מס בתנאים מסויימים. כדאי להתייעץ עם עו"ד מקרקעין או עם יועץ מס בכדי לתכנן את המס כך שיהיה לכם ריווחי הצעד בו אתם בוחרים.
  • מימון השיפוץ – קחו בחשבון ששיפוץ הנכס דורש מימון. האם יש לכם מימון זמין? מאיפה אתם מתכננים ליטול הלוואה? בדר"כ ניתן ליטול הלוואת משכנתא לשיפוץ הנכס. אך גם כאן חשוב לזכור כי להלוואות המשכנתא יש תנאים מחמירים שרק העומדים בהם יכולים לקבלן. ברגע שמדובר במספר יורשים, כדאי שכל אחד יוודא שיש לו מהיכן לשלם את השיפוץ, בכדי למנוע עוגמות נפש בהמשך. כך שאל תתחילו שיפוץ לפני שאתם יודעים מנין אתם מגייסים את כל הכסף הנדרש לשיפוץ.

האם למכור דירה בירושה

מתי אפשר להתחיל שיפוצים בנכס ירושה?

לאחר שקיבלתם נכס בירושה, יהיה עליכם לעבור בירוקרטיות לא מעטות בכדי להעביר את הנכס לבעלותכם. רק לאחר העברת הבעלות תוכלו להתחיל לשפץ את הנכס בפועל. את כל התכנון לשיפוץ תוכלו להתחיל כבר בעת קבלת ההחלטה המשותפת של היורשים לשפץ את הנכס. אך בפועל ההמלצה היא לחכות. תמיד כדאי להתייעץ עם עו"ד בכדי לבדוק אם ניתן לשנות נתונים מסויימים לטובה. אנו ממליצים על רחל שחר עו"ד צוואות וירושות שצברה מומחיות ידועה בתחום לאחר עיסוק בו מעל 20 שנה.

ירשתם בית - מתי מותר לכם להתחיל בשיפוצו

אולי יעניין אותך גם