חיפוש

כיצד יודעים האם מבנה נחשב מסוכן?

כל אחד מהמבנים אשר אתם נתקלים בהם ברחוב, עלול להיחשב כמבנה מסוכן, שכן יש גורמים רבים המגדירים מבנה מסוכן כאחד כזה, גם אם הם לא נראים לעין ממבט ראשון, או בכלל. מבנים מסוכנים הם עניין שיש להתייחס אליו במלוא תשומת הלב ובכובד ראש, וכן לערב לצורך כך את בעלי המקצוע המיומנים ביותר.

אם אתם קוראים שורות אלו, וודאי עולה בראשכם השאלה כיצד ניתן לזהות מבנה מסוכן. ובכן, בדיוק כדי לענות לכם על השאלה הזו, הכנו עבורכם את הכתבה הבאה. כיצד יודעים האם מבנה נחשב מסוכן? כל הפרטים ממש כאן.

 

סימנים המעידים על כך שהמבנה בו אתם שוהים מסוכן

  • סדקים

אם מצאתם במבנה בו אתם שוהים, או במבנה בבעלותכם, או כזה שאתם משתמשים בו סדקים, דעו כי בסבירות גבוהה שהוא עלול להיחשב כמבנה מסוכן. הסדקים שעלולים לעורר במיוחד את תשומת הלב שלכם, אלו סדקים בבטון של הבניין, בעומק של לפחות 3 מ"מ.

במידה וגיליתם סדקים במבנה, שאינם עונים להגדרה  –  תמיד עדיף ללכת על בטוח ולבדוק את העניין, על מנת להימנע מסכנה מיותרת.

 

  • ברזלים חשופים או חלודים

הברזלים של הבניין עשויים לספק לנו מידע רב על מסוכנתו של המבנה. אם הברזלים של הבניין חשופים, כלומר הברזלים שהיו בתוך עמודי הבטון כעת הם חשופים, זאת אומרת שהבטון של הבניין התפורר. עקב כך, המבנה עלול לא לקבל את אותה תמיכה שקיבל בעבר מאותם ברזלים – ועל כן אותו מבנה נחשב מסוכן.

כמו כן, אם הברזלים של הבניין מעלים חלודה, דעו כי החלודה יכולה להגיע פנימה, אל הברזלים המחזקים את בטון הבניין. בצורה כזו, הבטון עלול להתפורר במהירות, מה שיביא למצב מסוכן מאוד. לכן, דעו כי גם ברזלים חלודים הם סימן למבנה מסוכן.

ברזלים חשופים או חלודים

  • יסודות אכולים

אם המבנה שאתם מעוניינים לבדוק האם הוא מסוכן, הינו בעל קומה שעומדת ישירות על עמודים חשופים, קודם כל כדאי לדעת כי הוא כנראה ישן משום שאלו סימנים של בנייה שהייתה נהוגה בעבר. בניינים ישנים הינם בסיכוי גבוה יותר להיחשב כמסוכנים, עקב גורמים כמו התיישנות או בלאי. מעבר לכך, נסו לזהות האם הבטון של אותם עמודים במבנה מתפורר או מתבלה. במידה והוא אכן כזה – אותו מבנה נחשב מסוכן.

 

  • שקעים

במידה ואתם מתהלכים בחללים שונים בבניין, ואתם מזהים שקע כלשהו – בין אם בתוך הבית, בין אם במרפסת, ובין אם בקירות הבטון של המבנה, חשוב שתקראו לאיש מקצוע מיומן במהירות האפשרית, שכן המבנה ללא ספק עלול להיחשב כמבנה מסוכן.

 

  • רעשים למיניהם

במידה וחלקים למיניהם בבניין מפיקים רעשים, בעיקר בשעות הלילה, זהו עלול להיות סימן למבנה מסוכן. בליה האדמה מתכווצת, ובמידה והבניין בנוי בצורה לא טובה דיה, התכווצות האדמה תזיז את המבנה, מה שיגרום לאותם רעשים. במידה ושמעתם רעש כזה, גם אם באמצע הלילה – מומלץ לצאת מהבניין ולקרוא לבעל מקצוע.

סימנים המעידים על כך שהמבנה בו אתם שוהים מסוכן

לסיכום,

לסיכומו של עניין, ישנם גורמים מרכזיים המעידים על כך שמבנה הינו מבנה מסוכן. שימו לב לפרמטרים הללו, היו ערניים אליהם, והזמינו איש מקצוע במידה ומתעורר צורך לכך. זכרו כי בנושא כזה אין להקל ראש, שכן עלולה להיות מעורבת בעניין סכנת חיים של ממש. באתר החברה למבנים מסוכנים, תוכלו למצוא סימנים נוספים המעידים על מבנה מסוכן, ועל דרכי הטיפול בכך. בהצלחה!

כיצד יודעים האם מבנה נחשב מסוכן?

אולי יעניין אותך גם