חיפוש

איך גורמים לצימר להיות כשר ומותאם לחרדים?

בשנים האחרונות בעלי צימר רבים פונים לשוק המשפחות החרדיות ברחבי הארץ. על מנת לארח את המשפחות מהמגזר החרדי יש מספר התאמות שכדאי לעשות. במאמר הקרוב נעבור על כמה דגשים חשובים שיסייעו בהתאמת הצימר, ובנוסף נפרט איזה ציוד תצטרכו לצייד את הבית לפני שאתם מתחילים באירוח משפחות ויחדים חרדיים.

 

ציוד שחובה שיהיה בצימר לחרדים

 

שעון שבת:

בדירה צריכה להיות תאורה שניתן לכוון אותה על ידי שעון שבת בטרם כניסת השבת, כמו כן שעוני שבת שיאפשרו כיבוי והפעלה של הפלטה והמזגנים .צימר כשר

מזגן עם תו תקן הלכתי:

במהלך השבת יש לשמור על הדירה בטמפרטורה נוחה ללא התאמת התרמוסטט, דבר שניתן לעשות זאת על ידי הגדרה מוקדמת של הטמפרטורה או שימוש בתרמוסטט עם תו תקן לשבת.

 

מוצרי חשמל למטבח:

יש להצטייד במטבח במכשירים שניתן להשתמש בהם בשבת מבלי לעבור על הלכות שבת, כמו פלטה מתאימה לשבת, מקרר ללא תאורה ומיחם.

 

הפרדת כלים:

על מנת להימנע מערבוב של כלים בשריים וחלביים, צריך שיהיו לדירה סטים נפרדים של כלים לארוחות בשריות וחלביות. על מנת למצוא צימר שמותאם למשפחה חרדית כנסו לאתר המשכיר עוד היום, ותפתיעו את המשפחה בחופשה נהדרת!

 

מה עוד צריך לדעת על מנת להתאים את הצימר?

אירוח חרדים בצימר לשבת מצריך רמת ידע והיערכות מסויימת על מנת להבטיח עמידה בדרישות, הנה כמה דברים שכדאי לדעת לפני שמארחים חרדים לשבת:

לִינָה וַאֲרוּחַת בּוֹקֶר

שמירת שבת:

השבת היא יום מנוחה והציבור החרדי מתייחס אליו בכבוד רב. חשוב לדעת את זמני כניסת ויציאת השבת המדוייקים, וכן את זמני הדלקת הנרות, כדי שהשבת תישמר כהלכה. פעילויות רבות כמו נהיגה, שימוש במכשירים אלקטרוניים ובישול אסורות במהלך השבת ולכן חשוב לוודא שאתם או צוות העובדים של הצימר לא מפרים את שלוות השבת.

 

לינה:

בעת אירוח חרדים וסידורי המיטות, חשוב להקפיד על סידורי שינה נפרדים לגברים ולנשים לא נשואים, וכן לזוגות נשואים השומרים על הלכות טהרת המשפחה.

 

בית כנסת:

יהודים חרדים מתפללים שלוש פעמים ביום, ויש חשיבות מכרעת לדאוג להם למקום מתאים לעשות זאת. בית הכנסת צריך להיות ממוקם במרחק הליכה סביר מהצימר.

לסיכום, אירוח משפחות חרדיות בצימר לשבת מצריך ידע והכנה לרבות הקפדה על כשרות, שמירת שבת בצורה נכונה, אספקת כלים שונים לשמירת שבת והתאמה של הצימר לאורח חיים חרדי.

לִינָה וַאֲרוּחַת בּוֹקֶר

אולי יעניין אותך גם