חיפוש

לא רק במיטה: איפה נוכל למצוא את פשפש המיטה?

פשפש המיטה הוא מזיק קטנטן אך אדיר שניתן למצוא כמעט בכל מקום. כן כן, למרות השם המתעתע, תוכלו למצוא אותו במקומות רבים; לא רק במיטות. פשפשים אלו הם חמקמקים, גמישים ויכולים בקלות להיעלם. דווקא בשלב בו הם הכי פגיעים וניתנים להשמדה מהירה, מכיוון שהם בשלבי ההתפתחות הראשונים שלהם – קשה לזהות אותם במיוחד. אך אל ייאוש, עם קצת ידע על היכן פשפשי מיטה עוד יכולים להסתתר, ייתכן ויהיה ביכולתכם למנוע הדבקה המונית על כל הבית. 

 

לא נעים להכיר – פשפש המיטה

פשפש המיטה הוא חרק קטן בצורת אליפסה. פשפשים כפי שבוודאי ידוע לכם, ניזונים מדמם של בני אדם ובעלי חיים. לצערנו, את הפשפשים ניתן למצוא כמעט בכל סביבה החל מבתים, דירות ועד מלונות, ואפילו בתחבורה הציבורית. ממש כמו כינת הראש, הפשפשים נמשכים לאזורים חמים.

המקומות החביבים עליהם כמובן נמצאים ליד מקור ״מזון״ עבורם, כמו מיטות, ספות ושטיחים. לפשפש המיטה יש את היכולת להתחבא במקומות קטנטנים, כגון תפרים, סדקים וריפוד של רהיטים ומצעים.

הַשׁמָדָה

מקומות לא שיגרתיים

פשפש המיטה יכול להסתתר גם במקומות הקטנים או המוזרים ביותר, כמו שקעי חשמל, מאחורי מסגרות של תמונות או בתפרים של טפטים, שטיחים ווילונות. ניתן למצוא אותם גם בתפרי הבגדים ובמזוודות, ארנקים ותיקים  הפשפשים יכולים לחיות על ספות, כסאות מרופדים וכמובן מיטות.

פשפש המיטה יכול לשרוד פרקי זמן ארוכים ללא מזון, מה שעושה אותו לטפיל בעייתי – הוא יכול בקלות לתפוס טרמפ ישירות לביתכם ממושב האוטובוס למשל עליו ישבתם כמה שעות קודם לכן.

 

אין להם סוף

ידוע גם כי פשפשי המיטה מתאספים באזורים שבהם אנשים מבלים זמן רב, כמו בתי קולנוע, ספריות, משרדים ובתי ספר. כפי שהזכרנו, הפשפשים יכולים להסתתר ברהיטים, מאחורי ספרים ובאזורים אחרים שבהם אנשים נוטים לנוח ולבלות. פשפשי המיטה יכולים להסתתר גם בסדקים ובחריצים של קירות, כמו גם בחיבורים של הרצפות ואף בתקרה!

הַשׁמָדָה

חרקים טכנולוגיים

פשפשי המיטה שמעו שמדמ״ח הוא התואר המדובר ביותר לאחרונה ועל כן, יתכן ותמצאו אותם מסתתרים בנקיקים של מקלדות מחשב, טלפונים ומכשירים אלקטרוניים אחרים. הם יכולים גם להסתתר בחוטי החשמל של מכשירים אלקטרוניים, כגון טלוויזיות, מערכות שמע וכדומה. פשפש המיטה יכול להסתתר אפילו בקפיצים של מזרונים. אך בשלב הזה כנראה שאתם לא תופתע עם ומבינים שכך הפשפש שומר על קרבה למזון שלנו – אתם.

 

רגע, לא סיימנו

פשפשי המיטה יכולים להסתתר גם במקומות ציבוריים, כמו שדה התעופה, מקומות עבודה, בתי ספר, אוטובוסים ורכבות. הם יכולים להסתתר במושבים, בתאי המטען וכדומה. פשפשי המיטה יכולים אפילו להסתתר בסדקים של קירות ורצפות בשירותים, בשיש המטבח או בחדר האמבטיה שלכם, כמו גם בחדר הארונות שלכם.

 

אז מה היה לנו כאן?

לסיכום, פשפש המיטה נמצא ממש בכל מקום. כדי למזער נזקים באפשרותכם לשאוב אבק באופן קבוע, להשתמש במגני מזרן נגד פשפש המיטה, וכמובן – לדאוג להדברה פעם בתקופה. אם אתם חושדים שיש לכם בבית עקבות שלפשפש המיטה, פנו לשירות הדברה מקצועי כדי להיפטר מהם במהירות ובבטיחות. ואם אתם שואלים אותנו לאיזה מדביר להרים טלפון? ובכן התשובה פשוטה, פשוט הקליקו – https://www.bugs-center.co.il

הַשׁמָדָה

אולי יעניין אותך גם