חיפוש

לעקוב בעצמכם או לשכור שירות מעקב?

דמיינו את עצמכם ממתינים שעות ארוכות ברכב מסחרי, מאזינים למושא המעקב שלכם, דרוכים כמו בלש אמריקאי. סיימתם לדמיין? כי המציאות מורכבת הרבה יותר. אדם שאינו מנוסה במעקבים ולא עבר את ההכשרה המתאימה, סביר שיביא הרבה יותר נזק מתועלת. במאמר זה ננסה לענות על השאלה – האם כשמדובר במעקב, עדיף לפנות לחוקר פרטי או שגם כאן מדובר במקרה קלאסי של "עשה זאת בעצמך?"

 

סיבות למעקב

אם נדרש מעקב אחר אדם מסוים, כנראה שישנה סיבה יותר ממבוססת מדוע. בדרך כלל יש צורך באיתור אנשים שירדו למחתרת ואינם מעוניינים להימצא, לעיתים מדובר במקרים בהם אנשים חייבים כסף ללקוחות של משרדי לקוחות פרטיים, המבקשים לקבל את ששייך להם. כך או כך, מעקבים מצריכים התגייסות מיוחדת מטעם משרדי חקירות פרטיים, הכוללות למידה ארוכה של החומרים הרלוונטיים, דפוסי התנהגות והרגלים של מושא המעקב ועוד.

 

מעקבים מורכבים

ישנם מקרים בהם לא מדובר בעוד אדם מן השורה, אלא מקרים רגישים כמו חילוץ אנשים מכת או קהילה סגורה. המצב כמובן יקשה על עבודתו של החוקר הפרטי, וייאלץ אותו להשתמש בשיטות מתוחכמות ויצירתיות לצורך הסוואה וביצוע יעיל של העבודה. במקרים אלה, מדובר בקהילות בהן כולם מכירים את כולם, ואנשים הבוחרים לעצמם זהות שונה וחדשה מקבלים הגנה עוטפת מאותה קהילה מורכבת.

אולם בעידן המודרני בו כל אדם משאיר בצורה כזו או אחרת טביעות אצבע אחריו, בעיקר דיגיטליות, חוקר פרטי מיומן ומומלץ יידע להגיע לכל אחד. מלאכת המעקב מתחילה עוד בטרם החוקר יוצא לשטח, שכן כאמור יש עבודה מקדימה ארוכה המסייעת להניח את התשתיות למעקב יעיל שיישא פרי.

 

המשתנים המשפיעים על העלויות

ישנם מספר משתנים שקובעים את עלות המעקב, כאשר כל מקרה לגופו. שעת מעקב מינימלית תעלה באזור 300 השקלים, אך עשויה להגיע גם ל600 שקלים. המחיר נקבע הן לפי המוניטין של אותו חוקר פרטי, והן על פי קריטריונים נוספים, כמו למשל השעה בה נדרש המעקב. לחוקר יהיה נוח לפעול באור יום, שכן שעות הערב המאוחרות נחשבות לשעות "חשודות" יותר. בשעות אלו התעריף לשעת מעקב עשוי לעלות.

 

לא להתייאש, יש מה לעשות

בעיקר במקרים בהם אנשים בעלי חובות כבדים בוחרים להיעלם מהמפה במקום להתמודד עם הבעיה שהם יצרו בעצמם, אלו שלוו להם את אותם סכומי כסף נשארים בתחושת תסכול עמוקה, מתוך הנחה שאין עוד מה לעשות. אולם לא כך הדבר, ופנייה לחוקר פרטי מומלץ ומנוסה עשויה לשים את הפרשה מאחוריהם, ואף מהר יותר מכפי שניתן לחשוב.

כיום ניתן לאתר כל אדם המבקש להעלים את עקבותיו, בעיקר הודות לטכנולוגיה המתפתחת. לכן יש לפנות למשרד חקירות מומלץ ללא דיחוי, שיעשה ימים כלילות על מנת לאתר את מושא המעקב ולהשיב אותו, לא משנה באיזה מקרה מדובר.

חֲקִירָה

אולי יעניין אותך גם