חיפוש

מה היא מעשנת פלט?

כל מי שאוהב בישול, מכיר את סוג הבישול שנקרא עישון. עישון הוא דרך להשתמש בעשן ובחום נמוך שנפלטים מעצים, פחמים או חומרי בעירה ייעודיים למעשנה, בכדי לבשל חומרי גלם שונים. בדרך כלל מבשלים בצורה זאת נתחי בשר שזקוקים לבישול ארוך או לירקות שמתאימים לבישול שכזה. אחת הדרכים היעילות לעשן בשרים וירקות היא מעשנת פלט.

 

מה זה מעשנת פלט?

מעשנת פלט היא בעצם מתקן לעישון של חומרי גלם שונים באמצעות עשן שנפלט מחומרי בעירה ייעודיים. מעשנת הפלט הומצאה במאה הקודמת בארצות הברית. בתחילה הומצאה המעשנה כתנור פלט בכדי להתמודד עם עליית מחירי הנפט ולחמם בתי מגורים בצורה זולה. לאחר מכן הוכר הפוטנציאל שלה בבישול ועישון של מוצרי מזון, והיא והתנור עברו טרנספורמציה למעשנה שמיועדת לכך. מעשנות פלט נהפכו לטרנד בקרב חובבי הבישול בשנים האחרונות בישראל, וכמעט כל חובב בישול ובשר שמע את השם מספר פעמים.

 

איך עובדת מעשנת פלט?

מעשנת פלט עובדת באמצעות רשת שעליה מעשנים את מוצרי המזון, מאוורר שדוחף את העשן והחום לעבר הרשת, מיכל שבו נשרפים חומרי הבעירה, ובקרים מסוגים שונים שמטרתם לווסת את החום והעשן שמגיעים אל מוצרי המזון. את חומר הבעירה שהוא עץ דחוס בצורה גולות או דסקיות מכניסים למיכל הייעודי, ומנגנון ההצתה המובנה בשילוב עם המאוורר המותקן במעשנה מדליקים את העץ הדחוס ושולחים את העשן לעבר הרשת וחומרי הגלם.

 

מה הם היתרונות של מעשנת פלט בבישול?

למעשנות פלט יש יתרונות רבים ושונים. אחד החשובים שבם הוא העבודה שקל ונוח להפעיל ולבשל עם המעשנה וזאת בלי לפגוע באיכות העישון. כל מה שצריך לעשות הוא להכניס את חומרי הבעירה למיכל שלהם וללחוץ על כפתור ההצתה. במעשנות מתקדמות יותר, גם ניתן לשלוט על גובה החום באמצעות כפתורים ששולטים בבקרים שנמצאים בתוך המעשנה. בנוסף לכך, עלות התפעול של מעשנה זאת הוא זול, וניתן לנקות את החלקים בה שדורשים ניקוי בצורה קלה במיוחד.

 

איך לבחור מעשנת פלט שתתאים לי בצורה הטובה ביותר?

בכדי לבחור את מעשנת הפלט שתהיה המתאימה לכם ביותר, עליכם לשאול את עצמכם איזה סוג שימוש ייעשה במעשנה זו. מהי כמות האנשים שמתארחים אצלכם בדרך כלל? האם ייעשה שימוש במעשנה לצורך צלייה או רק לעישון? בנוסף לכך עליכם ענות על השאלה מהו המחיר שיש באפשרותכם לשלם עבור מעשנה כזאת.

 

מעשנת פלט – סיכום

מעשנת פלט היא סוג של כלי עישון שעושה שימוש במאוורר ייחודי בכדי לעשן את חומרי הגלם שמעשנים בו. המעשנה משתמשת בחומרי בעירה ייעודיים ובמאוורר ששולח את העשן אל עבר התיבה שאליה הוא אמור להגיע. היתרון הגדול של מעשנת פלט היא קלות התפעול והעישון בה. במעשנות פלט מתקדמות ניתן לשלוט על גובה החום וכמות העשן באמצעות כפתורים חיצוניים.

מעשנת פלט

אולי יעניין אותך גם