חיפוש

מה זה ציוד הרמה? איזה סוגים של ציוד הרמה נצטרך?

כאשר עובדים בגובה – בין אם על במות הרמה, מנופי סל או כל פתרון אחר לסוג עבודה זה – יש צורך גם בציוד הרמה. מתקני הרמה הם אמנם אכן פתרון יעיל להגיע לגבהים רמים ולעבוד בנוחות ובבטיחות בהם אך גם כאשר משתמשים במתקן בטיחותי יחסית שכזה, עדיין קיים הצורך להיעזר בציוד הרמה.

 

מה זה ציוד הרמה

ציוד הרמה הינו ציוד אשר מטרתו היא להגן על עובדים אשר פועלים בגובה. תכלית הציוד היא בטיחות, באביזרים אלו נעזרים ומשתמשים העובדים ובכך שומרים על עצמם מתאונות מצערות. כנזכר לעיל, כאשר משתמשים במתקני הרמה כגון במות הרמה, ישנה בטיחות יחסית, אך על מנת להתקרב לביטחון מלא העובדים יש צורך להשתמש גם בציוד הרמה.

 

סוגים של ציוד הרמה שנצטרך

בחלק זה נפרט על מספר דוגמאות של ציוד הרמה. דוגמאות אלו הן הבולטות ביותר אך יש לציין שקיימים אביזרים נוספים וכל אחד יכול להיות יעיל ונכון למצבים מסוימים ועובדים מסוימים.

 

רתמה

כאשר מדברים על ציוד הרמה הפריט הראשון, המוכר ביותר, אשר חושבים עליו הוא הרתמה. הרתמה היא מאין חגורת גוף, אשר מתלבשת על העובד, ואותה קושרים למשהו מאונך בגובה. הרתמה יכולה להציל חיים, היא תמנע נפילה במידה והעובד יחליק או יאבד שיווי משקל מאיזושהי סיבה. חשוב לדעת שרתמת בטיחות הינה ציוד חובה לעבודה בגובה בישראל. כלומר שלכל עבודה אשר נעשית בגובה של מעל 2 מטרים בלבד יש צורך ברתמת בטיחות. כדאי מאד לבחור באחת אשר עומדת בתקן האירופאי. תקן זה מוכר בכל העולם.

 

חבל עם ציוד מתאים

פריט נוסף אשר יאפשר לעובדים לעשות את העבודה באופן יעיל וקליל יותר, הוא חבל בטיחות. בעזרת החבל, יחד עם הציוד הנכון לעגינה, ניתן יהיה לנוע יותר בחופשיות בגובה, ועדיין להיות מוגן במצב של החלקה, איבוד שיווי משקל או כל דבר אשר יגרום לנפילה. החבלים יהיו באורכים שונים בהתאם וייבחרו בהתאם למטרתם ורצונותיכם. בקצוות החבל, למען עגינה נוחה ויעילה, יהיו לולאות או שני קבינות או פתרון אחר.

 

קסדה

כאשר מדובר על קסדות אשר מיועדות לעובדה בגובה יש לשים לב שמדובר על סוג ספציפי של קסדות. כלומר, לא כל קסדה אשר מתאימה לעבודת בנייה או רכיבת אופניים מתאימה. הקסדות אשר מיודעות לעבודה בגובה הן סוג ספציפי, יש להן תכונות שונות וספציפיות אשר יעלו את רמת הבטיחות של העובד. בבחירת הקסדה יש לבדוק שהיא בגודל המתאים לעובד, שרצועת הסנטר תקנית על פי החוק ובאופן כללי שעומדות בתקן המדינה.

 

לסיכום

לסיכום, ציוד הרמה הינו ציוד אשר תורם לבטיחות העובדים בגובה. ישנם ציודים אשר הינה חובה על פי התקן לעבודה זו ואחרים אשר מוסיפים לבטיחות או לנוחות ויעילות העבודה.

עובדים שעובדים על קיר

אולי יעניין אותך גם