חיפוש

מה תפקידה של מגשרת לפני גירושין?

זוגות רבים שהתגרשו ודאי יעידו כי תהליך הגירושין אינו קל. ראשית, מדובר בפירוק ופרידה ממערכת יחסים שלפחות בשלב מסוים הייתה חשובה לכם. שנית, מדובר בהליך חוקי ובירוקרטי בעל השלכות כלכליות ומשפטיות. תפקידה של מגשרת לפני הגירושין הוא לסייע ולתמוך כמה שניתן לאורך התהליך הקשה של הגירושין. 

 

מגשרת לפני גירושין, למי זה מתאים?

קודם כל, כפי שמשתמע מהשם, מגשרת לפני גירושין מתאימה לזוגות אשר החליטו להפריד את דרכיהם. במידה והחלטתם שהנישואים הגיעו לסופם ואתם מעוניינים לסיים אותם בדרך נעימה ועם כמה שפחות עימותים, מגשרת לפני הגירושין היא הפתרון עבורכם.

זוגות רבים בוחרים בגישור בזמן הגירושין על מנת לנסות לשמר קשר טוב ככל הניתן ביניהם, מה שעשוי  גם  לסייע ביותר לילדים המעורבים בתהליך. מגשרת לפני גירושין עשויה להתאים גם לזוגות שרק שוקלים פרידה ועדיין לא החליטו סופית. פעמים רבות מפגש עם מגשרת עשוי לסייע בקבלת החלטה לכאן או לכאן – גירושין או מתן הזדמנות נוספת לנישואים.

לפני גירושין

מגשרת לפני גירושין עוזרת בצד הרגשי או בצד המשפטי?

כאמור, תהליך גירושין הוא תהליך קשה רגשית אשר כולל בתוכו גם השלכות משפטיות. מגשרת לפני גירושין עוזרת לא רק עם הצד הרגשי או המשפטי, אלא עם שניהם במקביל. מעבר לכך, תפקידה של המגשרת הוא לסייע לבני הזוג להגיע להסכמות משפטיות באמצעות שיח רגשי והבנה טובה יותר של האחר.

 

מגשרת יכולה לעזור גם אם בן הזוג שלי עקשן?

פעמים רבות, כאשר כותבים הסכם גירושין, אחד הצדדים מתעקש ולא מוכן להתגמש ביחס לאחד הנושאים, בין אם מדובר בפריט רכוש כלשהו או ביחס למשמורת על הילדים. במקרים כאלה, קשה מאוד לפתור את המצב רק בין שני בני הזוג, מפני שכל אחד רואה רק את הצד שלו ומתקשה להבין את נקודת המבט של הצד השני. מגשרת לפני גירושין יכולה לסייע בראייה והבנה של הצד השני, ובכך היא עוזרת לסיים את הנישואים בלי טעם רע.

 

על מה מדברים בגישור שלפני גירושין?

אין לשאלה זאת תשובה פשוטה, מכיוון שזה משתנה באופן קיצוני בין זוג אחד למשנהו. ישנם זוגות שזקוקים לעזרת המגשרת רק בכל נושא חלוקת הציוד, בעוד אחרים זקוקים לעצה והכוונה ביחס לילדים המשותפים. אצל מרבית הזוגות, סוגיות אלו קשורות בדרך כלל למשקעים וכעסים שנותרו ממערכת היחסים שהתפרקה, ולכן עזרה של בעלת מקצוע מוסמכת כמו מגשרת לפני גירושין, יכולה לסייע מאוד לבני הזוג להגיע להסכמות.

 

סיכום

תהליך גירושין הוא תהליך קשה לכל המעורבים בו, אך כמובן שהוא קשה במיוחד לבני הזוג הנפרדים. לכן, על מנת לסיים את הקשר בצורה הטובה ביותר שניתן, מומלץ לפנות למגשרת לפני גירושין, אשר תסייע לשני הצדדים לראות את זה את זה ולהגיע להסכמות.

לְהִתְגַרֵשׁ

אולי יעניין אותך גם