חיפוש

מתי נרצה לעשות יעוץ הנדסי?

תעדיפו לקנות דירה בבניין שזה עתה נבנה או שתרצו לקנות דירה מאדם פרטי? דילמה רצינית העומדת בפני אנשים רבים. מצד אחד לרכוש דירה חדשה מהניילונים, זה חלומם של רוב האנשים שהצליחו לחסוך מספיק כסף על מנת לקבל את המשכנתא המיוחלת, מצד שני דירה "יד שנייה" היא מעט יותר נגישה מבחינת העלות שלה והיא "חלום" הרבה יותר ריאלי מבחינת הרבה מאוד אנשים.

אבל כל זה הופך להיות פחות משנה, כאשר מדברים על בטיחות המבנה ועל השימוש התקין והנטול הפתעות בו. איך יודעים האם מדובר במבנה כזה –  באמצעות פנייה ליעוץ הנדסי. אבל מה זה בכלל יעוץ הנדסי ולמה שנצטרך אותו? תוכלו להיכנס לאתר חברת מבנים ברגע שתסיימו לקרוא את הכתבה ואז מבטיחים לכם שהפאזל יסתדר לכם בצורה נפלאה. אז מה זה יעוץ הנדסי אתם שואלים? בואו, נסביר לכם.

 

מה זה בכלל יעוץ הנדסי?

יעוץ הנדסי הוא בעצם מתן יעוץ על ידי איש מקצוע מוסמך, במקרה שלנו מהנדס, שמגיע לבדוק את הנכס ולאתר בו בעיות וליקויים שאדם רגיל יכול שלא להבחין בהם.

 

הסיכונים ברכישת דירה בבניין שזה עתה נבנה

לכאורה, אתם רוכשים דירה חדשה חדשה, בבניין חדש חדש ומה הסיכוי שיהיה בה איזשהו ליקוי? אז זהו, שבמציאות הסיכוי לכך הוא גדול, גם אם מדובר במבנה חדש לחלוטין. סדקים בקירות, בעיות עתידיות שיכולות להתעורר בגלל אינסטלציה לא טובה ודברים נוספים, שרק עין של מומחה יכולה להבחין בהם.

 

הסיכונים ברכישת דירה מאדם פרטי

ואם דיברנו על סיכונים גדולים במקרה של דירה בבניין חדש, במקרה של דירה שקונים מאדם פרטי, הסיכונים גדלים עוד יותר, שכן כבר מדובר במבנה שעובר בלאי מסוים בעקבות השימוש בו וזה לגמרי בגדר של חובה לבדוק את המבנה בטרם הקניה.

 

מה כולל בתוכו יעוץ הנדסי טוב?

יעוץ הנדסי טוב לא רק בא לאתר ליקויים כאלה ואחרים – דוגמת סדקים בקיר, בעיות בצנרת ונזילות בברזים, דברים שאנשים לא מיומנים לא יודעים לחפש, אלא גם להציע כיצד מתקנים את הליקויים ואפילו מאפשר לקבל הערכה כספית מסוימת בקשר לעלויות התיקונים.

 

יעוץ הנדסי הוא חובה?

אנחנו פחות אוהבים את השימוש במילה חובה, אבל בהחלט מדובר ביעוץ הכרחי שתפקידו העיקרי הוא למנוע בעיות עתידיות גדולות יותר בנכס אליו אנחנו עומדים להיכנס.

 

עלויות יעוץ הנדסי

כמובן שהכל תלוי בגודל הנכס וברמת המומחיות של המהנדס.

 

שורה תחתונה

ההמלצה שלנו היא לא לדלג על שירות מסוג זה, שמגיע על מנת למנוע מאיתנו הרבה כאב ראש עתידי אפשרי. יעוץ הנדסי מאפשר לנו להחליט, האם ליקויים שנמצאים בנכס שעמדנו לרכוש, הם זניחים או שאולי כדאי לנו לשקול מחדש את רכישת הנכס הספציפי. עם יעוץ הנדסי – ישנים בשקט.

יִעוּץ

אולי יעניין אותך גם