חיפוש

תמיד חלמתם לפתוח קייטרינג – עכשיו זה אפשרי!

פתיחת עסק במדינת ישראל היא עניין בירוקרטי מורכב וארוך, על אחת כמה וכמה כשמדובר בעסק קולינרי הדורש אישורים של משרד הבריאות והתברואה. עם זאת חלומות גדולים שוברים מחסומים, ואין סיבה שהליכים מורכבים ימנעו ממכם להגשים את החלום הגדול.

 

מה דרוש כדי לפתוח קייטרינג

הקמת עסק בתחום הקייטרינג דורשת עבודה בשני צירים – הציר הבירוקרטי והציר הטכני:

עסק קייטרינג

ציר בירוקרטי

בתחום הבירוקרטיה נדרשים האישורים הרגילים הנוגעים לכל העסקים – קרי רישיון עסק על כל מרכיביו. בנוסף, הקמת עסק בתחום הקייטרינג דורשת אישור מיוחד הקרוי רישיון יצרן מזון. אישור זה נוגע לכל העסקים העוסקים בייצור, שיווק, אריזה ואיחסון מזון, כך שהוא חל על עסקי קייטרינג, מאפיות המייצאות מאפים, מפעלים המייצרים מזון וכדו'. קבלת רישיון יצרן מזון מורכבת משני שלבים מרכזיים:

  • שלב א' – בשלב הראשון יש ללמוד ולהכיר את כל התקנים וכל הנהלים הדרושים על פי משרד הבריאות ואגף התברואה. התקנים משפיעים במידה רבה על המכשירים ונהלי העבודה בעסק, כך שכדאי להכיר את התקנים בשלב מוקדם, ולהיערך אליהם בהתאם.
  • שלב ב' – לאחר הבנת התקנים והנהלים והפקת כלל ההשלכות שלהם בצורה טובה, ניתן לגשת ליישום וביצוע התוכנית להכשרת העסק לקבלת האישור. בשלב זה יש להתאים את המכונות, העובדים, הנהלים וצורת העבודה לנהלי משרד הבריאות. לאחר סיום ההתאמות והשינויים ניתן לפנות למשרד הבריאות לתיאום ביקורת לקבלת רישיון יצרן מזון.

 

ציר טכני

הציר הטכני מתייחס לדברים הפרקטיים הנדרשים להקמת קייטרינג. הקמת עסק קייטרינג חדש דורש מטבח גדול, ציוד רב, צוות עובדים מיומן, מערכות הובלה למזון,מקררי ענק לשימור חומרי הגלם וכדו'. הקמת מטבח סיטונאי מקצועי דורשת כלים ייחודיים רבים ושימוש בחומרי גלם ובנייה מיוחדים. למשל, ניתן לזהות מטבח מסחרי על ידי הכמות הרבה של פרופילי אלומיניום הנמצאים בו. הבחירה באלומיניום למטבחי ענק נובעת ממספר סיבות, ביניהם עמידותו, היותו מתכת שאינה מחלידה, הקלות בה הוא מתנקה ועוד. זוהי דוגמה אחת מיני רבות למורכבות הכרוכה באבזור מטבח מסחרי חדש.

 

טיפים קצרים להקמת קייטרינג מצליח

  • חפשו את הייחודיות שבכם – תחום הקייטרינג מלא בעשרות בתי עסק המציעים מאכלים פשוטים. נסו למצוא את הנקודה הייחודית לכם – מה מבדיל אתכם משאר המתחרים, ובאמצעותה תתפסו נתח שוק בלעדי.
  • רכישת ציוד יד 2 – הציוד הדרוש להקמת מטבח מסחרי הוא יקר, ולעיתים קרובות ניתן לקנות אותו דרך בעלי עסקים מקבילים אשר סוגרים את העסק שלהם, או לחילופין מבקשים להתרחב ולהתפתח ומוכרים את הציוד הישן.
  • העזרו בניסיון האחר – הקמת עסק במדינת ישראל היא מורכבת – אל תהססו לפנות לגורם מוסמך שיסייע לכם! ליווי על ידי יועץ עסקי, או על ידי מנהל קייטרינג מנוסה, עשויים לחסוך לכם כסף רב, ולמנוע ממכם לעשות טעויות של מתחילים.

עסק קייטרינג

 

אולי יעניין אותך גם