חיפוש

כיצד בוחרים אוכל לגור כלבים?

קניתם גור כלבים, ואתם לא כל כך יודעים במה להאכיל אותו? אתם לא היחידים שמתלבטים בסוגיה. תהיו בטוחים שרבים כמוכם שאלו את עצמם בדיוק את אותה שאלה. תזונה נכונה אצל כלבים, ובעיקר גורי כלבים, חיונית להתפתחותם התקינה. זו הסיבה שיש להתאים לגור הכלבים את המזון הדרוש לו לשלב זה של חייו.

 

איך בוחרים?

כדי לבחור אוכל לגורים עליכם קודם כל להתחיל לקרוא היטב את ההצהרות התזונתיות של המזון. כל ייצרן מחוייב בכך לפי החוק. בנוסף, היצרן מחויב גם לכתוב בהצהרה לגבי הגיל אליו מיועד המזון, והגזע והמשקל של הכלב. ישנן חנויות כמו טבע חי הכל לחיות, בהן ניתן לקנות סוגי מזון שמותאמים לכלבים שיש להם צרכים מיוחדים. צרכים מיוחדים כוללים בין השאר חיזוק מערכת החיסון ושמירה על בריאות מערכת העיקול.

 

סוגי המזון השונים

כמו שכבר אמרנו, סוגי המזון יכולים להיות מסווגים לפי גיל הכלב, למשל יש מזון שמיועד לגורים, לבוגרים ולקשישים, וגם סוגי מזון לצורך מיוחד, כמו עליה כלשהי של הגור במשקל או רגישות מיוחדת של העור שלו. אוכל לגורים שונה מאוד מהמזון שמותאם לכלבים בוגרים. בחנות כמו טבע חי הכל לחיות המזון היבש הוא בדרך כלל המזון אותו בוחרים בעלי כלבים.

 

למה כדאי לבחור מזון יבש?

מזון יבש מתאים בתור אוכל לכלבים בעיקר משום שהוא טעים, מספק את התזונה המאוזנת ביותר, וגם, קל לאחסן אותו ולשמור לזמן ארוך. בסוף, אתם לא רוצים מזון שתצטרכו לדאוג לקנות שוב מדי שבוע. כלבים, ובעיקר גורים לא צריכים סוגים שונים של אוכל, אלא להפך, גיוון יתר של האוכל גורם להם לאנינות טעם, שיכולה בהמשך לגרום לבעיות עיכול. במקרי קיצון, הכלב גם יכול לסבול מפגיעה במערכת החיסונית שלו, ולא רק מחוסר איזון תזונתי תקופתי.

 

האם שימורים הוא אוכל לגורי כלבים?

אם תבדקו, מזון לח  בשימורים הוא אחד הדברים האהובים על הכלבים. הבעיה בו שהוא מכיל מים בריכוז גבוה יחסית ואינו מכיל הרבה חומרים מזינים. זאת הסיבה שהוא מהווה רק תזונה משלימה, ולא את עיקר האוכל.

 

הרכב המזון

כשאתם קונים לגורי הכלבים שלכם אוכל, שימו לב כמה חלבונים קניתם ומה המקור, מה ההרכב התזונתי וכמה שומן הוא כולל, ומה הערל הקלורי של המזון. דבר נוסף עליו יש להקפיד הוא קנייה ממותגים בינלאומיים ידועים, שכנראה עוברים רגולציה ובדיקה של איכות האוכל.

לסיכום, כשאתם בוחרים אוכל לגור כלבים, קחו בחשבון את גילו הצעיר, בדקו את הרכב המזון, והאם הוא איכותי ובעל ערך קלורי כפי שאתם רוצים. בדקו גם אם מדובר ביצרן ידוע ומוכר, עם ניסיון רב. בנוסף, המלצה של וטרינר וזמינות של האוכל בחנויות השונות, זה גם פרמטר שיש להתחשב בו. וכמובן, שימו לב לעלות, שהיא לא גבוהה מדי.

פחיות אוכל

 

אולי יעניין אותך גם

התאמה לגיל
בעלי חיים
ככה בוחרים אוכל לכלבים!

רבים מבני האדם בעולם בוחרים לאמץ ולגדל כלבים בתור חברי משפחה מן המניין בבתיהם. הם מעניקים לכלבים אהבה רבה ועושים הרבה על מנת שיחיו חיים

קרא עוד »