חיפוש

לא מזניחים: כך תדעו שהחתול זקוק לוטרינר

לא פעם אנו רואים שהחתול שלנו מתנהג קצת אחרת. מדובר במצבים שבהם אין לנו מושג אם מדובר בעניין זמני או מתמשך. הרי החתול לא יכול לדבר אתנו ולהגיד אם הוא לא מרגיש טוב או שסתם בא לו קצת לנוח. אם אתם מזדהים עם המצב, כדאי שתדעו שיש דרך להבין אם החתול שלכם זקוק לווטרינר. הישארו אתנו ותגלו מהי הדרך הזו.

 

אל תזניחו את החתול שלכם: זו הדרך לדעת אם החתול צריך לקבל טיפול דחוף

אם אתם רואים שהחתול שלכם לא מתנהג כמו בדרך כלל, כדאי שתידלק אצלכם נורת אזהרה. ראוי לציין כי יש כל מיני מקרים שבהם יש צורך בפנייה לווטרינר. בחרנו להציג בפניכם כמה מקרים נפוצים, כדי שתוכלו לבחון מהו המצב שבו החתול שלכם נמצא כעת.

 

מצב מספר 1 שצריך להדליק נורת אזהרה ולפנות לווטרינר –  אם החתול מקיא מספר פעמים

ההמלצה שלנו היא לעקוב אחר החתול למשך כמה שעות ולבדוק אם העניין משתנה. אנחנו לא צריכים לספר לכם שחתולים מקיאים לפעמים בגלל שהם בלעו כדורי שיער. אם זה המצב אצלכם, צריך לעקוב ולראות אם מדובר בהקאה חד פעמית או מתמשכת. אם תראו שהוא נראה אותו הדבר לאחר שעתיים – שלוש וממשיך בהקאות, כדאי שתפנו אל ווטרינר לקבלת חוות דעת. מקרה שכזה אירע לנו לאחרונה עם מחמדי, החתול שלנו והווטרינר אמר שהגענו בזמן הנכון ושמח שלא התעכבנו. שכן, הקאה מתמשכת יכולה להיות סימן למחלה קשה.

שינויים בהרגלי השתייה והאכילה

מצב מספר 2 שצריך להדליק נורת אזהרה ולפנות לווטרינר – שינויים בהרגלי השתייה והאכילה

אם שמתם לב שהחתול שלכם פתאום לא אוכל את אותן כמויות של אוכל כמו בדרך כלל, עליכם לעקוב אחריו ולבדוק אם יש שינוי שנמשך זמן מה. במידה והחתול מסרב לאכול או שהוא אוכל פחות, יש לבחון את המצב אצל ווטרינר. שכן, עשויה להיות בעיה רפואית כלשהי שגורמת לו לסבל. הנה כמה בעיות שעשויות להתגלות במצבים כאלו:

  • מחלת כליות
  • סכרת ועוד

אם יש לכם כלב בבית, כדאי שדעו כי הדבר נכון גם לכלבים.

 

מצב מספר 3 שצריך להדליק נורת אזהרה ולפנות לווטרינר – ירידה משמעותית במשקל

אם ליטפתם את החתול שלכם ופתאום הרגשתם את הצלעות שלו, אתם צריכים לבדוק את העניין במהירות. שכן, אסור שהצלעות של החתול יהיו בולטות מידי. הן כן אמורות להיות מורגשות, אבל לא בולטות לעין. הדבר עשוי להעיד על מחלות שונות כמו בעיה בבלוטת התריס שיש לטפל בה בהקדם.

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שאפשר לכם לדעת מתי צריך לפנות אל ווטרינר. כעת, אתם יכולים להיות בטוחים שלא תזניחו את החתול שלכם. כך שנותר לכם רק לשמור את המדריך הזה במועדפים ולקרוא אותו במצבים שבהם החתול שלכם יראה את אחד או יותר מהסימנים שלעיל.

ירידה משמעותית במשקל

אולי יעניין אותך גם

התאמה לגיל
בעלי חיים
ככה בוחרים אוכל לכלבים!

רבים מבני האדם בעולם בוחרים לאמץ ולגדל כלבים בתור חברי משפחה מן המניין בבתיהם. הם מעניקים לכלבים אהבה רבה ועושים הרבה על מנת שיחיו חיים

קרא עוד »