חיפוש

ככה בוחרים אוכל לכלבים!

רבים מבני האדם בעולם בוחרים לאמץ ולגדל כלבים בתור חברי משפחה מן המניין בבתיהם. הם מעניקים לכלבים אהבה רבה ועושים הרבה על מנת שיחיו חיים מכובדים ונאותים. אולם, לעתים נעשות שגיאות משמעותיות בהיבט האוכל שניתן להם, והן עלולות לפגוע בבריאותם. לכן, חשוב לדעת אילו סוגי אוכל ניתן לתת לכלבינו. המאמר הבא יסייע לבחור את סוג המזון האידיאלי בשביל כלביכם.

 

מה החשיבות של סוג האוכל?

כמו במקרה של בני אדם, גם כלבים ניזונים מאבות מזון שונים שקריטיים לבריאותם התקינה. הם זקוקים לוויטמינים ומינרלים מסוימים שגופם לא בהכרח יכול לייצר בעצמו. את החומרים ההכרחיים האלה הם משיגים דרך המזון שהם צורכים באופן יום – יומי. לכן, ישנה חשיבות רבה לבחור אוכל לכלבים שהוא אכן מזין ומכיל את כל הנוטריינטים האלה. אחרת, בעיות רפואיות רבות עלולות להופיע.

 

מזון מבוסס כבש

רוב סוגי המזון לכלבים המיוצרים כיום מבוססים על בשר של עוף, שהוא יחסית זול ונגיש. לעומתו קיים סוג מזון אשר מבוסס על בשר כבש. בשר זה נחשב איכותי יותר שכן הוא מכיל ערכים תזונתיים רבים יותר מאשר בשר עוף. הוא גם יכול לשמש בתור אלטרנטיבה עבור כלבים האלרגיים לבשר של עוף ולשפר את יציאותיהם. ניתן למצוא מגוון רב של מזון כלבים מבוסס כבש בכתובת הבאה: mhaim1.com

מזון מבוסס דגים

מזון מבוסס דגים

סוג מזון נוסף שמיוצר בשנים האחרונות ותופס תאוצה בקרב מגדלי כלבים רבים הוא מזון מבוסס דגים. מזון זה נחשב איכותי יותר מרוב הסוגים שיש בשוק והוא מותאם במיוחד לכלבים בעלי רגישויות ואלרגיות לסוגי אוכל יותר סטנדרטיים. הוא גם מכיל כמות יותר גדולה של וויטמינים, מינרלים ונוטריינטים אחרים שנדרשים על ידי הכלב כדי לחיות חיים בריאים ללא תחלואות.

 

התאמה לגיל

סוג האוכל גם צריך להתאים לגיל הכלב עצמו. מזון לגורים שונה במהותו מאשר מזון לכלבים בוגרים ומבוגרים. גורים זקוקים למזון אשר מדמה כמה שיותר את חלב האם שהם יונקים מאימם. לכן, מזון זה יחסית עשיר בשומנים וחומרים אשר מחזקים את שיניהם. מזון לכלבים מבוגרים, לעומת זאת, נוטה להכיל אחוזים יותר נמוכים של שומנים. כל זאת על מנת להאריך את חייהם וכדי לשמור על משקלם.

 

מרקם המזון

המרקם משחק תפקיד חשוב מאוד בסוג האוכל שניתן לכלב. מעבר להיותו מושך יותר או מושך פחות בעיני הכלב, (כתלות באישיותו, כמובן) הוא גם בעל השפעה רפואית ובריאותית על גופו. מזון יבש למשל הוא מהותי ביותר לבריאות השן של כלב בוגר. לעיסתו מחזקת את שיניו ומשחררת חומרים נוגדי אבנית בפיו.

 

לסיכום

אוכל לכלבים משפיע עמוקות על בריאותם ועל אורח חייהם. חשוב לשים לב לסוג שבוחרים עבור כלביכם על מנת להעניק לו את סגנון החיים הכי בריא שניתן.

מזון מבוסס כבש

אולי יעניין אותך גם